Overstapservice

Wij helpen je graag bij het vergelijken van internetabonnementen en alles-in-een-pakketten op je adres. Overstappen een gedoe? Veruit de meeste providers bieden een overstapservice waarbij je huidige aanbieder voor je wordt opgezegd. Zo kun je zonder grote zorgen je besparing op de maandelijkse lasten tegemoet zien. 

Via onderstaand stappenplan zie je hoe overstappen in zijn werk gaat.

Stap 1; Check de looptijd van je contract

Is de eerste contracttermijn (meestal 1 of 2 jaar) bij je huidige aanbieder afgelopen? Dan geldt een opzegtermijn van slechts een maand. Je kunt dan overgaan naar een nieuwe aanbieder. In onderstaande stappen helpen wij je overstappen naar een andere internetaanbieder:

Stap 2; Vergelijk de aanbiedingen

Vergelijk je huidige internetabonnement of combinatiepakket met andere beschikbare abonnementen op je adres. Wij tonen je een overzicht van de voordeligste abonnementen. Sommige pakketten kunnen wij met unieke kortingen of welkomstcadeaus aanbieden.

[esos-buttons title=”Internet, bellen en tv vergelijken” size=”pijl” funnel=”internet-bellen-tv”  url=”/internet-bellen-tv/”]

Stap 3; Bestellen

Kies een aanbieding en vul vervolgens je persoonlijke gegevens en de gewenste ingangsdatum in. Desgewenst kun je extra uitbreidingen of producten kiezen. Blijf je binnen hetzelfde netgebied dan kun je ook nummerbehoud aanvragen. Maak tot slot de bestelling definitief.

Over de overstapservice:

  • De overstapservice is alleen beschikbaar als je overstapt tussen: KPN, Online.nl, Tele2, Telfort, XS4ALL en Ziggo. Voor andere aanbieders geldt dat je zelf je abonnement(en) moet opzeggen.
  • De vergelijker geeft aan of je in je situatie gebruik kunt maken van de overstapservice. Is dit mogelijk en wil je dit? Vul dan de naam van je huidige aanbieder en het contractnummer in.
  • Een los tv-abonnement dat niet bij een pakket hoort kunnen wij helaas niet voor je opzeggen. Dit dien je zelf te doen.

Stap 4; Bevestiging van je aanvraag

Je nieuwe aanbieder stuurt je binnen enkele dagen een bevestigingsbrief. Hierin staat onder andere de verwachte aansluitdatum van je nieuwe verbinding. Afhankelijk van de aanbieder duurt een overstap meestal zo’n 3 à 4 weken.

Stap 5; Opzeggen

Is de overstapservice niet mogelijk voor jouw situatie? Het opzeggen van je huidige internet, bellen en tv doe je het beste na ontvangst van de bevestigingsbrief met de aansluitdatum. Houd deze opleverdatum als overstapdatum aan bij het opzeggen.

Stap 6; Installatie

Van je nieuwe aanbieder ontvang je een installatiepakket met handleiding. Heb je gekozen voor installatie door een monteur? Dan word je gebeld voor een afspraak.

[esos-buttons title=”Internet, bellen en tv vergelijken” size=”pijl” funnel=”internet-bellen-tv”  url=”/internet-bellen-tv/”]

Waarom overstappen?

Door over te stappen naar een andere internetaanbieder, kun je tot wel € 200 per jaar besparen. Naast een voordeliger abonnement kun je ook overstappen om andere redenen:

  • Je wilt een alles-in-een-pakket met internet, bellen en tv zodat je maar 1 rekening van maar 1 aanbieder krijgt.
  • Je wilt een abonnement met meer mogelijkheden, zoals digitale tv of mobiel internet.
  • Je bent niet tevreden met de service van je huidige aanbieder.

Vergelijk alle pakketten via de internetvergelijker op Overstappen.nl en bespaar snel op je maandelijkse kosten. Overstappen.nl heeft elke maand weer interessante en exclusieve aanbiedingen. Wij verzorgen je aanvraag en regelen eenvoudig je overstap naar een nieuwe aanbieder.