Vattenfall
Contactgegevens
Vergelijk energieleveranciers
Energieleverancier Vattenfall, voorheen bekend als Nuon, helpt 2 miljoen klanten in Nederland aan energie. Hiermee hoort Vattenfall bij de grootste energieleveranciers van Nederland. De energieleverancier levert zowel duurzame als zakelijke energie.
Over Vattenfal
De naam van het Zweedse energiebedrijf Vattenfall betekent letterlijk waterval. Deze naam past bij de doelstellingen van de energieleverancier. Vattenfall heeft duurzaamheid namelijk in een hoog vaandel staan. Het bedrijf heeft als ambitie om binnen één generatie alle klanten van energie te voorzien, zonder dat hier fossiele brandstoffen aan te pas bij komen.
[esos-buttons title=”Overstappen energie” size=”pijl” funnel=”energie” url=”/energie/”]Welkomstkorting en (actie)tarieven Vattenfall
Bij Overstappen.nl ontvang je een welkomstkorting wanneer je overstapt naar een andere energieleverancier. Je ontvangt deze korting, omdat energieleveranciers graag zo hoog mogelijk in onze vergelijker willen staan. De leveranciers kunnen dit realiseren door kortingen en actietarieven aan te bieden. Vanwege deze reden ben je bij vergelijkingssites vaak goedkoper uit dan op site van energieleveranciers zelf.
[esos-silo-usp silo=”energie” aantal=3 titel=”Waarom energie vergelijken?”]Hoe duurzaam is Vattenfall Energie?
Vattenfall wekt zelf energie op uit duurzame energiebronnen zoals windenergie, zonne-energie en biomassa. Daarnaast verwarmen ze huizen met restwarmte uit de haven. Ook levert de energieleverancier duurzame energie op plekken waar geen netwerk is met behulp van een GreenBattery. Verder bouwt de energieleverancier het grootste windpark op zee ter wereld. Hiermee kunnen tot wel 3 miljoen huishoudens van stroom worden voorzien.
Contactgegevens Vattenfallk
Voor vragen kun je telefonisch, per mail of via social media contact opnemen met de energieleverancier:
- Klantenservice consumenten: 0900-0808 (Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00-15:00)
- Bellen vanuit het buitenland: + 31 26 845 02 71 (Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00-15:00)
- Klantenservice voor ondernemers: 020-89 20 255 (Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00-15:00)
- Bellen vanuit het buitenland voor ondernemers: + 31 20 89 20 255(Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:00-15:00)
Wat te doen bij verhuizing?
Ben je van plan om te gaan verhuizen? Dan zul je de verhuizing twee weken voordat je de sleutel van je nieuwe huis krijgt, moeten doorgeven aan Vattenfall. Je ontvangt dan binnen een week de contractbevestiging. Vergeet niet om de meterstanden van het oude én nieuwe huis binnen vijf dagen na de sleuteloverdracht in te vullen. De meterstanden van je nieuwe huis gebruikt Vattenfall als beginstanden voor je jaarafrekening. Binnen 4 weken nadat je jouw meterstanden hebt doorgegeven, ontvang je de eindafrekening van je oude huis.
Opzeggen Vattenfall
Wil je graag je energiecontract opzeggen? Je kunt dan contact opnemen met de klantenservice van Vattenfall. Wil je overstappen naar een andere energieleverancier? Dan hoef je het energiecontract niet zelf op te zeggen. Je nieuwe energieleverancier regelt dan jouw overstap en zegt het huidige contract voor je op. Binnen acht weken na de overstapdatum ontvang je van Vattenvall de eindafrekening.
Heb je een vast contract bij Vattenfall? Dan geldt er een opzegtermijn van 30 dagen. Heb je te laat opgezegd? Dan verlengt Vattenfall je contract en wordt het een energiecontract voor onbepaalde tijd met een variabele prijs. Je kunt dan per mail, schriftelijk of telefonisch je contract alsnog opzeggen.