Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen: SKGZ

Heb je problemen met je zorgverzekeraar? De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) kan je helpen deze problemen op te lossen.

Onafhankelijke en onpartijdige hulp

Het SKGZ is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie en heeft als doel het oplossen van conflicten tussen de consument en de zorgverzekeraar.

Twee manieren van hulp

Via de Stichting zijn er twee manieren van hulp: door een bemiddeling van de Ombudsman Zorgverzekeringen of door een bindende uitspraak van de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.

Probeer er samen met je verzekeraar uit te komen

Voordat je klacht wordt behandeld door het SKGZ dien je er alles aan gedaan te hebben om het probleem op te lossen, samen met je zorgverzekeraar. Vraag daarom eerst of je zorgverzekeraar de beslissing waar jij het niet mee eens bent te heroverwegen.

Nog steeds ontevreden?

Biedt je zorgverzekeraar je geen bevredigend antwoord en kom je er samen echt niet uit? Indien je klacht voldoet aan de voorwaarden die het SKGZ stelt, kun je terecht met je klacht.

Je klacht is ingediend, hoe verder?

Nadat je een klacht hebt ingediend, duurt de afwikkeling in de meeste gevallen niet langer dan twee maanden. Ben je van gedachten veranderd? Dan kun je je klacht altijd intrekken. Bemiddeling van de Ombudsman is gratis. De kosten die je zelf maakt, bijvoorbeeld de telefoonkosten, postzegels en kosten van deskundigen zijn voor eigen rekening.

[esos-chat] [esos-buttons title=”Zorgverzekeringen vergelijken” size=”pijl” funnel=”zorg” url=”/zorgverzekering/”]

Waarom zorgverzekering 2019 vergelijken?

  • De premie van je huidige verzekeraar stijgt
  • In 2019 veranderen de huidige dekkingen en voorwaarden
  • Je bespaart op je aanvullende verzekeringen
[esos-buttons title=”Zorgverzekeringen vergelijken” size=”pijl” funnel=”zorg” url=”/zorgverzekering/”]